Tykający silnik ??
Re: Tykający silnik ??
mnie też się wydaje że wypadła płyta regulujaca luz zaworowy,trzeba zdjąc dekiel, znaleźć ją i włożyć,ewentualnie grubszą jesli luz jest za duży,koszt 8 zł.
Re: Tykający silnik ??
Ma gwarancję na rok, ale w Niemczech, a obawiam się nawet, że tylko w miejscu w którym kupowałeś (jeżeli był to salon BMW, to jest możliwość, że gwarancja jest uznawana we wszystkich autoryzowanych stacjach BMW, ale na pewno nie w Polsce).
Jest takie prawo w DE, że sprzedając samochód, komisant/sprzedawca daje roczną gwarancję, na sprawność samochodu, dlatego na mobile.de jest wiele ogłoszeń z dopiskiem "NUR EXPORT", itp - po prostu nie chcą dać gwarancji i dlatego sprawne samochody w DE tak dużo kosztują...
Zacznij od wymiany oleju, a potem myśl o silnikach...
Jest takie prawo w DE, że sprzedając samochód, komisant/sprzedawca daje roczną gwarancję, na sprawność samochodu, dlatego na mobile.de jest wiele ogłoszeń z dopiskiem "NUR EXPORT", itp - po prostu nie chcą dać gwarancji i dlatego sprawne samochody w DE tak dużo kosztują...
Zacznij od wymiany oleju, a potem myśl o silnikach...
Re: Tykający silnik ??
W Polsce nie masz gwarancji. Jedź do tego kto Ci sprzedał samochód.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Tykający silnik ??
Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:05 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tykający silnik ??
Skąd ten wniosek?kostek_ja pisze:Okazało się że mam gwarancje która działa tylko w Europie, a według BMW Polska nie leży w Europie
Zastanów się, na jakiej podstawie ma Ci ktoś wymienić silnik?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Tykający silnik ??
To jak jest w końcu z tą gwarancją? Rozumiem że jej nie honorują ale to znaczy że to koniec sprawy i płacisz za serwis czy sa jakies negocjacje?
17.01.11
Re: Tykający silnik ??
No i opisz dokładnie zo zdiagnozują. Ciekawy jestem co po takim przebiegu może się stać.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Tykający silnik ??
Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:05 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tykający silnik ??
Okazało się że zawory się rozregulowały. Teraz Inschape ściąga jakieś narzędzia do regulacji i jeszcze muszą poprawić lakier na masce i zderzak. Za tydzień może będzie 

Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 19:32 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tykający silnik ??
Niech zamówią CI odrazu słownik poprawnej polszczyznykostek_ja pisze:Okazało się że zawory się rozregulowały. Teraz Inschape ściąga jakieś narzędzia do regulacji i jeszcze muszą poprawić lakier na masce i zderzak. Za tydzień morze będzie

www.aleuslugi.pl zlecaj i oferuj usługi w jednym miejscu
www.realoem.pl - katalog części BMW
www.bmwfans.pl - giełda części BMW
www.wigometr.com - barometr inwestora
www.realoem.pl - katalog części BMW
www.bmwfans.pl - giełda części BMW
www.wigometr.com - barometr inwestora
Re: Tykający silnik ??
Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:06 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tykający silnik ??
Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:06 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tykający silnik ??
Kostek, bez przesady. Silniki były awaryjne.kostek_ja pisze: Prawdopodobieństwo zderzenia się tłoka z zaworem w tym silniku jest tak małe, a silnik S54 tak bezawaryjny że nawet BMW AG nie ma do niego części tylko całe silniki. Przez to musiałem czekać na wyprodukowanie zaworów. Zawory dzisiaj doszły do BMW Polska, więc w przyszłym tygodniu powinna być gotowa
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Tykający silnik ??
Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:06 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Tykający silnik ??
wiem wiem że już po fakcie ale wydaje mi się że przyczyną kolizji zaworu było coś innego.... i w poscie "M5 allcar'a" miałeś troszkę racji z tym obracaniem się silnikiem.
Otóż, jak doszło do takiej sytuacji że na biegu do przodu jechałeś do tyłu (przez krótką chwilę) to łańcuch rozrządu zrobił sie jakby za długi od przeciwnej strony (nie napięty przez napinacz) następnie silnik zgasł. Do tego momentu wszystko było jeszcze OK, ale silnik zgasł, więc chciałeś go uruchomić i w chwili uruchomienia go doszło do kolizji zaworu z tłokiem, poniewaz kręcąc rozrusznikiem za koło zamachowe (wałem korbowym) przez chwilę (wystarczającą do powstania kolizji) wałek rozrządu stał i nie regulował zaworków, no i dostał ten zaworek co się najmocniej wychylał, a wogóle to powinny dostać najmniej dwa zawory. Wydaje mi się że tak było, oczywiście mogę się mylić....
Zreszta wśród mechaników jest pewna teoria... Jak trafi się upierdliwy klient z samochodem z łańcuchem na rozrządzie (BMW Merc) to zobacz jak parkuje auto to na jakim biegu zostawia je, jeżeli np. na II to wtedy przepychamy jego auto do tyłu o około 2-3m i wielce prawdopodobne że przy odpalaniu silnika zawór stuknie w tłok.
Otóż, jak doszło do takiej sytuacji że na biegu do przodu jechałeś do tyłu (przez krótką chwilę) to łańcuch rozrządu zrobił sie jakby za długi od przeciwnej strony (nie napięty przez napinacz) następnie silnik zgasł. Do tego momentu wszystko było jeszcze OK, ale silnik zgasł, więc chciałeś go uruchomić i w chwili uruchomienia go doszło do kolizji zaworu z tłokiem, poniewaz kręcąc rozrusznikiem za koło zamachowe (wałem korbowym) przez chwilę (wystarczającą do powstania kolizji) wałek rozrządu stał i nie regulował zaworków, no i dostał ten zaworek co się najmocniej wychylał, a wogóle to powinny dostać najmniej dwa zawory. Wydaje mi się że tak było, oczywiście mogę się mylić....
Zreszta wśród mechaników jest pewna teoria... Jak trafi się upierdliwy klient z samochodem z łańcuchem na rozrządzie (BMW Merc) to zobacz jak parkuje auto to na jakim biegu zostawia je, jeżeli np. na II to wtedy przepychamy jego auto do tyłu o około 2-3m i wielce prawdopodobne że przy odpalaniu silnika zawór stuknie w tłok.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.