Tykający silnik ??

2000-2006 | silnik: S54
marekmoto
Posty: 21
Rejestracja: pt lip 20, 2007 13:10
Lokalizacja: Radom

Re: Tykający silnik ??

Post autor: marekmoto » wt kwie 22, 2008 13:43

mnie też się wydaje że wypadła płyta regulujaca luz zaworowy,trzeba zdjąc dekiel, znaleźć ją i włożyć,ewentualnie grubszą jesli luz jest za duży,koszt 8 zł.

///M3
Posty: 173
Rejestracja: pt gru 08, 2006 16:09
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: ///M3 » wt kwie 22, 2008 19:21

Ma gwarancję na rok, ale w Niemczech, a obawiam się nawet, że tylko w miejscu w którym kupowałeś (jeżeli był to salon BMW, to jest możliwość, że gwarancja jest uznawana we wszystkich autoryzowanych stacjach BMW, ale na pewno nie w Polsce).
Jest takie prawo w DE, że sprzedając samochód, komisant/sprzedawca daje roczną gwarancję, na sprawność samochodu, dlatego na mobile.de jest wiele ogłoszeń z dopiskiem "NUR EXPORT", itp - po prostu nie chcą dać gwarancji i dlatego sprawne samochody w DE tak dużo kosztują...

Zacznij od wymiany oleju, a potem myśl o silnikach...

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tykający silnik ??

Post autor: Marcin_Os » wt kwie 22, 2008 20:01

W Polsce nie masz gwarancji. Jedź do tego kto Ci sprzedał samochód.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: kostek_ja » śr kwie 23, 2008 01:03

Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:05 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tykający silnik ??

Post autor: Marcin_Os » śr kwie 23, 2008 09:44

kostek_ja pisze:Okazało się że mam gwarancje która działa tylko w Europie, a według BMW Polska nie leży w Europie ;)
Skąd ten wniosek?
Zastanów się, na jakiej podstawie ma Ci ktoś wymienić silnik?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
Pablo
Posty: 507
Rejestracja: pn paź 16, 2006 11:03
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: Pablo » czw kwie 24, 2008 00:33

To jak jest w końcu z tą gwarancją? Rozumiem że jej nie honorują ale to znaczy że to koniec sprawy i płacisz za serwis czy sa jakies negocjacje?
17.01.11

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tykający silnik ??

Post autor: Marcin_Os » czw kwie 24, 2008 00:39

No i opisz dokładnie zo zdiagnozują. Ciekawy jestem co po takim przebiegu może się stać.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: kostek_ja » czw kwie 24, 2008 01:10

Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:05 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: kostek_ja » sob maja 10, 2008 16:54

Okazało się że zawory się rozregulowały. Teraz Inschape ściąga jakieś narzędzia do regulacji i jeszcze muszą poprawić lakier na masce i zderzak. Za tydzień może będzie :grin:
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 19:32 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cebul
Posty: 18
Rejestracja: pt lip 13, 2007 08:32
Lokalizacja: eldoRadom
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: Cebul » sob maja 10, 2008 18:56

kostek_ja pisze:Okazało się że zawory się rozregulowały. Teraz Inschape ściąga jakieś narzędzia do regulacji i jeszcze muszą poprawić lakier na masce i zderzak. Za tydzień morze będzie :grin:
Niech zamówią CI odrazu słownik poprawnej polszczyzny :!:
www.aleuslugi.pl zlecaj i oferuj usługi w jednym miejscu
www.realoem.pl - katalog części BMW
www.bmwfans.pl - giełda części BMW
www.wigometr.com - barometr inwestora

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: kostek_ja » czw maja 22, 2008 22:32

Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:06 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: kostek_ja » czw cze 19, 2008 21:34

Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:06 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

Marcin_Os
Posty: 2703
Rejestracja: pn lut 05, 2007 09:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tykający silnik ??

Post autor: Marcin_Os » czw cze 19, 2008 22:36

kostek_ja pisze: Prawdopodobieństwo zderzenia się tłoka z zaworem w tym silniku jest tak małe, a silnik S54 tak bezawaryjny że nawet BMW AG nie ma do niego części tylko całe silniki. Przez to musiałem czekać na wyprodukowanie zaworów. Zawory dzisiaj doszły do BMW Polska, więc w przyszłym tygodniu powinna być gotowa :grin:
Kostek, bez przesady. Silniki były awaryjne.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: kostek_ja » czw cze 19, 2008 22:41

Post usunięty
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 22:06 przez kostek_ja, łącznie zmieniany 1 raz.

allcar
Posty: 318
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 23:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tykający silnik ??

Post autor: allcar » czw cze 19, 2008 23:49

wiem wiem że już po fakcie ale wydaje mi się że przyczyną kolizji zaworu było coś innego.... i w poscie "M5 allcar'a" miałeś troszkę racji z tym obracaniem się silnikiem.
Otóż, jak doszło do takiej sytuacji że na biegu do przodu jechałeś do tyłu (przez krótką chwilę) to łańcuch rozrządu zrobił sie jakby za długi od przeciwnej strony (nie napięty przez napinacz) następnie silnik zgasł. Do tego momentu wszystko było jeszcze OK, ale silnik zgasł, więc chciałeś go uruchomić i w chwili uruchomienia go doszło do kolizji zaworu z tłokiem, poniewaz kręcąc rozrusznikiem za koło zamachowe (wałem korbowym) przez chwilę (wystarczającą do powstania kolizji) wałek rozrządu stał i nie regulował zaworków, no i dostał ten zaworek co się najmocniej wychylał, a wogóle to powinny dostać najmniej dwa zawory. Wydaje mi się że tak było, oczywiście mogę się mylić....
Zreszta wśród mechaników jest pewna teoria... Jak trafi się upierdliwy klient z samochodem z łańcuchem na rozrządzie (BMW Merc) to zobacz jak parkuje auto to na jakim biegu zostawia je, jeżeli np. na II to wtedy przepychamy jego auto do tyłu o około 2-3m i wielce prawdopodobne że przy odpalaniu silnika zawór stuknie w tłok.
E39 M5 = spełnione marzenie
Ostatnio miałem mało czasu, za zaległości przepraszam, jak na coś nie odpowiedziałem, to piszcie na PW. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ